Bijna op de helft alweer - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Richard Gils - WaarBenJij.nu Bijna op de helft alweer - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Richard Gils - WaarBenJij.nu

Bijna op de helft alweer

Door: Richard van Gils

Blijf op de hoogte en volg Richard

07 Juni 2008 | Nepal, Kathmandu

Zo, even een rustig moment in Kathmandu. Als ik me niet vergis is dit dag 15 en dus zijn we vanavond op de helft. Tijd voor champagne!

Vanmorgen hebben we een rondvlucht gemaakt boven de Himalaya's, maar vanwege de bewolking waren alleen de hoogste bergtoppen te zien. Uiteraard Mount Everest en verder nog wat kleiner grut. In een leuk klein vliegtuigje, net genoeg ruimte voor zo'n 20 personen en met propellors, dus het avontuur lag weer overal op de loer.

Kathmandu is ook weer een licht chaotische stad, al is het wel een stuk rustiger dan Delhi of Varanasi. Het is hier ook een stuk Westerser en helaas betekend dat toch ook dat de mensen ietwat onvriendelijker zijn. Alhoewel dat in vergelijking met Nederland weer volledig wegvalt. Het schijnt dat de vorige koning van Nepal vriendelijk is verzocht zijn troon te verlaten dus het had nog wat onrustig kunnen zijn hier, maar we merken er eigenlijk weinig van. Behalve dan veel politie en militairen op straat en dat we 1 keer hebben gezien hoe een jongen tot bloedens toe werd geslagen en in een open politiewagen werd afgevoerd.

Verder geen spannende verhalen op dit moment en helaas is het niet mogelijk om foto's op deze site te uploaden, aangezien deze verkleint moeten worden en ik niet zou weten hoe ik dat hier zou moeten doen. Nou ja, die zien jullie dan wel als ik weer thuiskom.

Qua gezondheid heb ik gelukkig ook niks te klagen. De stoelgang is niet optimaal maar Mr. Diarree laat zich over het algemeen weinig zien. Maar ja, ook hij ligt constant op de loer en dat betekend dat je niet verleidt moet worden tot het laten van de kleinste scheet, aangezien dat meteen keihard (of eigenlijk waterzacht) wordt afgestraft. Nou ja, die les heb ik dan vanmorgen geleerd. Gelukkig op m'n hotelkamer.

Over een uurtje een lunchafspraak met Natalie terwijl de groep de rest van de dag vrij is. We hebben het plan opgevat om na de lunch te gaan shoppen voor schoenen en massage-olie, dus ik denk dat het deze dag verder wel goed gaat komen.

Morgen gaan we naar Baktapor en Nagarkot en daarna naar Hong Kong dus ik weet niet wanneer ik weer de kans heb om te internetten. En zeker niet tegen deze belachelijke prijzen. 1 uur internetten gaat me zo net iets minder dan 20 eurocent kosten. Toch maar 's uitrekenen of rentenieren hier geen optie is. Dus als ik niet meer terugkom...

Rest me iedereen te bedanken voor de reacties. Het is erg leuk om ook iets van het thuisfront te vernemen.

Voor Anja: bij deze nog gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad. Ik kom na m'n vakantie zeker een keertje langs om het alsnog met je te vieren.

Liefs en groeten,
Richard

  • 07 Juni 2008 - 07:45

    Anja:

    Hoi Richard,

    Bedankt voor je kaartje voor mijn verjaardag. Het was een leuke verrassing!
    Groetjes en nog een fijne tijd en nog veel plezier met de massageolie.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Busreis naar Italië naar de steden Rome, Florence en Venetië.

Recente Reisverslagen:

10 September 2008

IJs

06 September 2008

De Lange Reis

04 September 2008

Daar gaan we nog een keer

22 Juni 2008

Alles is voorbij

21 Juni 2008

De Laatste Loodjes
Richard

Reist te weinig, maar schrijft er graag over.

Actief sinds 22 Mei 2008
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 8635

Voorgaande reizen:

14 Juli 2017 - 11 Augustus 2017

Tibet 2017

05 September 2008 - 14 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: