Water - Reisverslag uit Peking, China van Richard Gils - WaarBenJij.nu Water - Reisverslag uit Peking, China van Richard Gils - WaarBenJij.nu

Water

Door: Richard van Gils

Blijf op de hoogte en volg Richard

15 Juni 2008 | China, Peking

Alweer een paar dagen in China en het is weer 1 groot avontuur. Water, water en nog eens water. Hebben wij weer, zitten we precies in een overstromingsgebied. Het hotel waar we in eerste instantie zouden verblijven hier in Jingshou (of zoiets) konden we niet eens bereiken zonder te zwemmen, dus daarom maar uitgeweken naar een ander hotel waar het water maar tot de stoeprand stond. Gelukkig was het alleen de eerste dag zo vochtig en is nu alles weer redelijk te belopen, al zijn de meeste winkels nog wel bezig met het droogmaken van alle spullen en zie je bij supermarkten bijvoorbeeld dat veel spullen moeten worden weggegooid.

Gisteren een rondritje gemaakt op de fiets hier in de omgeving (nee, niet een waterfiets) en de bergen zijn hier werkelijk zeer bijzonder. Een goeie mountainbike was onontbeerlijk maar m'n kont begon toch weer na een korte tijd te protesteren. Ik neem aan dat fietsen gewoon niet mijn ding is.

Het eten in China is werkelijk geweldig (of had ik dat al geschreven?). We proberen allerlei soorten cake in kleine winkeltjes tussendoor, en het diner is elke keer weer een waar feest.

Vanmorgen ook nog even langs de Chinese kapper geweest en ook dat was weer een zeer aparte ervaring. Het knippen op zich leek wel op een Nederlandse kapper, maar toen begon het reinigen van het haar met liters shampoo, het wassen van het haar met grote emmers waters en tenslotte een bijna volledige hoofd-, nek- en schoudermassage. En dat voor 6 euro!

Vanwege de wateroverlast is het nog onduidelijk wat we vandaag verder gaan doen. Een boottocht over de rivier (lijkt nog het meest veilige), maar de rest is afgelast. Morgenvroeg weer vertrekken met het vliegtuig naar Xi'an. Tenminste, als er in de komende periode niet teveel regen gaat vallen. Ach, we zien het wel. Met deze prijzen hou ik het hier nog wel zeker 20 jaar uit, dus zo'n haast heb ik niet. Maar ja, de rest van de groep wil wel door en moet weer op tijd thuis zijn. Ik zal me wel weer aan de meerderheid aanpassen.

Met de gezondheid gaat het uitstekend, al geldt dat helaas niet voor de gehele groep. Volgens mij is iedereen wel een keertje ziek geweest en momenteel ligt er zelfs iemand aan het infuus wegens vochtgebrek. Tja, je moet hier werkelijk constant blijven drinken want het zweet gutst hier constant je porieen uit. Maar afgezien van wat diarree in India is mij die ellende dus tot nog toe bespaard gebleven. Ik neem aan dat het dus toch lonend is om niet al te hygienisch te leven.

Verder geen nieuws, behalve dan dat het einde van de vakantie langzaam in zicht begint te komen. Xi'an en Beijing resten nu nog en dan ben ik hopelijk net op tijd thuis om Nederland Europees Kampioen te zien worden (maar die wedstrijden mis ik momenteel echt geheel niet). Ik heb het nog steeds meer dan prima naar m'n zin. Elke dag is een nieuw, geweldig avontuur.

Liefs en groetjes,
Richard.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Mijn eerste reis

Busreis naar Italië naar de steden Rome, Florence en Venetië.

Recente Reisverslagen:

10 September 2008

IJs

06 September 2008

De Lange Reis

04 September 2008

Daar gaan we nog een keer

22 Juni 2008

Alles is voorbij

21 Juni 2008

De Laatste Loodjes
Richard

Reist te weinig, maar schrijft er graag over.

Actief sinds 22 Mei 2008
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 8631

Voorgaande reizen:

14 Juli 2017 - 11 Augustus 2017

Tibet 2017

05 September 2008 - 14 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: