De Laatste Loodjes - Reisverslag uit Beijing, China van Richard Gils - WaarBenJij.nu De Laatste Loodjes - Reisverslag uit Beijing, China van Richard Gils - WaarBenJij.nu

De Laatste Loodjes

Door: Richard van Gils

Blijf op de hoogte en volg Richard

21 Juni 2008 | China, Beijing

Alweer de laatste dagen in Beijing en het moet gezegd worden: dit is niet het hoogtepunt van de reis. Er is hier veel luchtvervuiling en daardoor komt alles grauw en neerslachtig over. Ook de vermoeidheid begint langzaam een rol te spelen, dus het is goed dat we overmorgen het vliegtuig naar huis nemen en eindelijk wat kunnen gaan rusten.

Toch valt er hier nog van alles te beleven op voedsel-gebied. Gisteren bijvoorbeeld nog een heel paard naar binnen gewerkt. Een zeepaardje, dat wel, maar toch. Om zo'n lief klein diertje nog herkenbaar naar binnen te werken is toch wel even slikken, maar hij was heerlijk.

Wat ik verder allemaal naar binnen heb gewerkt is moeilijk te zeggen, want dat Chinees is werkelijk niet te volgen. Maar goed, het schijnt goed te zijn, want ze eten het hier allemaal en ik voel me nog steeds prima gezond.

Verder niet zoveel spannends. De Grote Muur vanmorgen beklommen en gisteren de echte Pekingeend geprobeerd. Allebei niet echt indrukwekkend dus ik neem aan dat het echt de hoogste tijd wordt om huiswaarts te keren.

Morgen nog een dagje op stap met Natalie, dus dat wordt hopelijk weer vreemde dingen ontdekken. We gaan op zoek naar zeesterren op een stokje en stinkende tofu. Klinkt weer om je vingers bij af te likken.

Maar goed, overmorgen ben ik weer thuis en dan horen jullie alles wel via de telefoon en kunnen de verhalen worden opgeleukt met foto's.

Liefs en groetjes,
Richard