Druk druk druk - Reisverslag uit Agra, India van Richard Gils - WaarBenJij.nu Druk druk druk - Reisverslag uit Agra, India van Richard Gils - WaarBenJij.nu

Druk druk druk

Door: Richard van Gils

Blijf op de hoogte en volg Richard

29 Mei 2008 | India, Agra

Hoi, eindelijk een internetcafe gevonden en even de tijd om een bericht in te voeren. We zijn constant onderweg en hebben een razenddruk schema, maar na vanochtend de Taj Mahal bezichtigd te hebben, verblijven we nu in het hotel tot 1 uur vanmiddag om vanavond de nachttrein naar Varanasi te nemen.

India maakt in ieder geval een onuitwisbare indruk. De armoede, de geuren (en kleuren), de rijstijl (die hebben ze niet), de onwaarschijnlijke vriendelijkheid van de mensen. Teveel indrukken om in korte tijd te verwerken en zeker om ze nu hier te beschrijven. M'n fototoestel maakt overuren, al is het moeilijk om iedere situatie zonder schroom vast te leggen.

Het is hier warm, onwaarschijnlijk warm en het eten is aardig maar niet echt mijn smaak. Ook vanwege de warmte eet ik eigenlijk te weinig. En al probeer je nog zo schoon te leven, de eerste tekenen van diarree zijn al gesignaleerd. Nou ja, als je ziet dat heel India een groot openbaar toilet is, mag dat verder geen problemen opleveren.

Ik laat het hier voorlopig even bij en weet niet wanneer ik me weer meld. Voor wat de SMS'ers betreft: bedankt voor de aandacht maar hou volgende keer alsjeblieft rekening met het tijdsverschil. Ik ben nu 3 keer gewekt door een SMS'je en de nachten zijn al zo kort...

Veel liefs en groeten,
Richard